Allmänna villkor pnut.se

På pnut.se kan man köpa konst på nätet. Pnut.se är en del av Trent AB.

Priser och betalning

Varje vara anges i Svenska kronor inklusive moms. I kundvagnen kan man se det totala priset inklusive avgifter, moms och frakt. Momsen är 25%. Vid eventuella felaktigheter i t ex angivande av pris, leveranstid etc. förbehåller vi oss rätten att korrigera detta i efterhand. Om du inte är nöjd med korrigeringen får du självklart välja att avboka din order utan kostnad.

Frakt

Fraktkostnaden är 69 kr. Vi levererar med Posten.

Leveranstid

De produkter vi har i lager skickas från oss inom 3-5 arbetsdagar. Om vi får kännedom om leveransförseningar av din order kontaktar vi dig omgående via e-post eller telefon. I dagsläget levererar vi bara inom Sverige.

Ångerrätt

Din ångerrätt gäller under 14 dagar enligt Distans och hemförsäljningslagen. I ditt meddelande till oss måste det klart framgå att du ångrar dig. Ångerfristen börjar löpa den dag du tog emot varan eller en väsentlig del av den. När du utnyttjat din ångerrätt är du skyldig att hålla varan i lika gott skick som när du fick den. Om varan skadas eller kommer bort på grund av att du är vårdslös förlorar du ångerrätten. När du utnyttjar din ångerrätt står du som kund för returfrakten. Kostnader för varan kommer att återbetalas inom 30 dagar.

Returer

Returer sker på din egen bekostnad utom om varan är defekt eller om vi har packat fel. Returer ska skickas som brev eller paket, inte mot postförskott. Vid byten betalar vi den nya frakten från oss till dig. När du utnyttjat din ångerrätt ska du sända eller lämna tillbaka varan till oss. Vid en eventuell retur till oss är det du som kund som är ansvarig för varan. Vid begäran om retur bör produkten återsändas i originalförpackning eller annan för produkten lämplig förpackning, samt väl förpackade i av posten godkänt ytteremballage. Eventuella transportskador till följd av bristfällig förpackning debiteras dig som kund. Använd kontaktformuläret på pnut.se för att hantera eventuell retur.

Garantier och service

Om en vara är felaktigt eller trasig ersätter vi den mot en ny eller liknande så långt det är möjligt. Skicka tillbaka varan som är felaktig.

Transportskadade varor

Om en vara skadas under transporten, skall skadan anmälas omgående till Posten. Du kontaktar även oss för reklamation då vi ansvarar för att leveranserna kommer fram till dig välbehållna. Detta gäller såväl synliga som dolda transportskador och det är därför viktigt att du packar upp och kontrollerar att produkten är felfri så snart som möjligt efter mottagandet. Om skadan är synlig är det enklast om du anmäler detta direkt till ditt postkontor/ombud vid mottagandet av försändelsen. Tänk på att alltid spara emballaget för att reklamationen ska kunna hanteras korrekt. Om en vara mot förmodan skulle vara felexpedierad, skadad eller felaktig åtar vi oss givetvis att kostnadsfritt rätta till felet.

Övrigt

Trent AB förbehåller sig rätten till ändring av all information utan föregående avisering. Vid eventuell slutförsäljning eller om ett försäljningsobjekt utgått, har Trent AB rätt att häva köpet och återbetala eventuella i förskott inbetalda belopp.

Företagsinformation

Trent AB
Källtorpsvägen 21
183 71 Täby
Sverige

Företaget innehar F-skatt
Org.nr: 556772-8885
Bankgiro 366-0347

Kontakt

E-post: Telefon: 073-904 66 06